stander foran en bygning

Weighing Solution 365 til Business Central

I samarbejde med en række kunder har vi udviklet fremtidens vejeprogram, som er baseret på Microsoft Dynamics 365 Business Central.

Dette er løsningen for jer uanset om I har ganske få vejninger eller mange hundrede vejninger om dagen, om det er fra en plads til mange pladser, og om I har behov for hel enkle registreringer af vejedata eller et mere avanceret set up med mange automatiserede processer.

Med Business Central som platform for vejeprogrammet, kan I fokusere på jeres forretning. I får direkte adgang til fakturering og finans i verdensklasse – og det er uanset om I vælger at køre Business Central i Cloud/Online eller på egne servere.

Weighing Solution 365 kan også afvikles som et stand-alone program med udlæsninger til andre økonomisystemer.

 

Målgruppe

Løsningen henvender sig til virksomheder med brovægte, som har behov for at få registreret vejedata til brug for fakturering, dokumentation og rapportering.

Hovedfunktionalitet

Weighing Solution 365 er et vejeprogram med en suite af funktionalitet, som kan sammensættes ud fra jeres behov og ønsker til at få automatiseret og effektiviseret vejeprocedurer.

Affaldskode håndtering

Dette inkluderer bl.a. EAK- koder fra Miljøstyrelsen. Affaldskoder kobles på de enkelte varenumre og følger vejninger til de indrapporteres til f.eks. Miljøstyrelsen. Rapportering til Miljøstyrelsen kan både ske via fil eller et udtræk med Miljøstyrelsens regnearksskabelon.

Vejeaftale

Dette omfatter de varer, der kan vejes ind på en kunde. På vejeaftalen er der en lang række muligheder for at knytte yderligere betingelser - f.eks. en aftalt mængde og en aftalt periode for vejeaftalens gyldighed.

Stikprøvekontrol

Er der krav om stikprøvekontrol, kan det sættes op på den enkelte vejeaftale eller transportør.

Afgiftsmodul

I tilknytning til vejeprogrammet, kan vi sætte et afgiftsmodul op, så det er muligt at påføre f.eks. råstof-, sortering-, og læsseafgifter på vejninger.

Samlefakturering af vejninger

Udskriv en rapport for en given periode, der specificerer alle vejninger i det valgte tidsrum.

Hvordan gør vi

  1. Afklaringsmøde
    Vi starter med et afklaringsmøde, hvor vi får en indledende drøftelse af jeres behov og forventninger til et nyt vejeprogram. I den proces gennemgås bl.a.:

    a. Forventninger til de kommende års udvikling

    b. Vejeprocedurer og nuværende installation

    c. Sparring omkring ønsker til ny funktionalitet og teknisk opsætning - herunder afvikling af vejeprogram på egen server versus et Cloud miljø, fakturering af vejninger, rapporteringer, brug af standerterminaler ved brovægt, kunde web portal m.v.

  2. Udarbejdelse af kravspecifikation og aftalegrundlag
    I denne fase får vi beskrevet hvilke konkrete krav, der stilles til den nye vejeløsning.

  3. Opsætning af testmiljø
    For I kan få fuld forståelse for, hvordan løsningerne arbejder sammen, opsætter vi et testmiljø, hvor vi sammen danner vejeaftaler og ser flowet i løsningen.

  4. Undervisning
    Undervisning foregår i testmiljøet og med egne data

  5. Implementering af vejeløsning i produktionsmiljø

  6. Go Live

Relevante tillægsprodukter

Der er mange muligheder for at bygge videre på løsningen. Nedenstående er elementer, som nemt kan integreres med løsningen:

  • Standerprogram, der installeres på terminaler ude ved brovægten eller i vejerum. Programmet er optimeret til Windows PC-er med brug af Touch skærm, og menuer og dialoger på skærmen er gjort ekstra tydelig, så chaufførerne kan få en hurtig betjening. Standerprogrammet kan kommunikere med kamera, der kan tage billeder af lastbilens lad, kortlæser eller nummerpladescanner, bom, lys m.v.

  • Kunde-webportal, hvor vejeaftaler/deklarationer kan oprettes og overføres til vejeprogrammet til godkendelse. I kunde web portalen kan tidligere vejninger også tilgås.

  • Mobil kontrolapp, der kan bruges af medarbejdere ude på pladsen til at kontrollere og eventuel ændre fraktioner på igangværende vejninger.

 

Vil du vide mere?

Troels Vahl-Møller
Salgschef
+45 22 88 32 99
tvm@consit.dk

Kontakt_Troels_500x500.png