
KRYTA
Styrket datahåndtering og B2B-salg
Opgave
Fra produktdata til e-handel
Kryta tilbyder et bredt udvalg af krydderiprodukter til kunder i Norden. De ønskede at styrke håndteringen af deres produktinformationer. Vi introducerede dem til Product Information Management (PIM) og havde en snak om, hvordan et PIM-system kunne komme dem til gavn.
Med et PIM-system kan Kryta samle al produktdata ét sted og optimere arbejdsprocesserne for oprettelse og vedligeholdelse af produktinformationer, samt med lethed distribuere data til andre kanaler, eksempelvis via produktfeeds med udvalgte data i forskellige formater. Resultatet bliver en mere effektiv arbejdsgang og forbedrede produktdata, der i sidste ende giver deres kunder en bedre oplevelse.

SMV:Digital
Kryta besluttede at starte et PIM-projekt og valgte i den forbindelse at søge tilskud fra en SMV:Digital pulje. Som godkendt rådgiver med indgående kendskab til tilskudspuljerne assisterede vi dem i ansøgningsprocessen.
Her fik de tildelt penge til afsøgning af markedet samt rådgivning til valg af teknologi og platform. Tilskuddet blev desuden også brugt til at sætte Kryta ind i brugen af PIM efterfølgende.
Krytas tilskud fra SMV:Digital blev brugt på rådgivning og undervisning indenfor PIM-teknologien.
Er du interesseret i at vide mere om SMV:Digital og tilskudspuljerne?
PIM og e-commerce
Vi blev udpeget af Kryta til at rådgive dem ang. valg af teknologi, og efter at have kigget nærmere på deres behov og ønsker, anbefalede vi dem en PIM-løsning fra DynamicWeb.
Tidligt i PIM-projektet blev det tydeligt, at Kryta også ønskede en e-handelsløsning, så opgaven blev derfor udvidet til også at inkludere en webshop, hvor data leveres fra det nye PIM-system og Krytas økonomisystem.
"Vi stod med et behov for en løsning, der kunne understøtte fremtidens krav til bæredygtighed og præcise produktdata. Vores projekt omfattede at organisere og strukturere data om produkter, materialer og leverandører, hvilket er en kompleks opgave. Efter en grundig proces valgte vi en DynamicWeb-løsning, der integrerer både et PIM-system og en B2B-webshop i ét samlet økosystem.
Consit blev udvalgt som vores udviklingspartner på grund af deres omfattende tekniske indsigt og stærke kompetencer inden for forretningsudvikling. Samarbejdet har været en succesfuld og smidig proces, hvor vi i fællesskab har udviklet en brugervenlig webshop og etableret en solid datastruktur. Denne løsning gør os i stand til at levere de nødvendige produktdata til både vores kunder og myndigheder i flere lande, og vi står nu stærkt rustet til fremtidens krav."
- Niels Christensen, Kryta

Om
En verden af krydderier
Kryta A/S leverer krydderier og færdigblandinger til detailhandlere, foodservice og industrien i Danmark, Sverige, Norge og Island.
Deres produktsortiment omfatter rene krydderier, krydderiblandinger, skårne krydderurter og specialudviklede funktionelle blandinger til f.eks. convenience-produkter.
Kryta har 700 forskellige basiskrydderier og ingredienser på hylderne, som de anvender til at skabe skræddersyede blandinger i tæt samarbejde med deres kunder.
Kryta er en del af ProviNord A/S.

Løsning
Et digitalt løft
Opgaven startede som et selvstændigt PIM-projekt, hvor målet var at få samlet data ét sted. Da der var stor sandsynlighed for, at Kryta i fremtiden også skulle anvende PIM sammen med en webshop, blev PIM-systemet bygget til også at kunne bruges til det formål.
Det viste sig hurtigt at være en god idé, da opgaven undervejs også skulle inkludere en B2B-webshop.
Vi har bygget og implementeret en samlet DynamicWeb-løsning til Kryta, der er baseret på Swift og standard PIM- og webshopfunktionalitet med få tilpasninger.
Ved login i webshoppen kan kunderne få præsenteret kundespecifikke sortimenter og priser, og løsningen er klargjort til at køre med flere sprog. I første omgang anvendes kun versionen på dansk.
I løsningen er der lagt vægt på, at kunden kan handle i forskellige forpakninger f.eks. dåse, kasse, palle.
QuickPay er blevet implementeret som betalingsløsning i webshoppen, og kan håndtere betaling med kort og MobilePay.
Vi har hjulpet med grundopsætningen af layout i webshoppen samt lavet kundetilpasninger til Swift vedrørende kategori- og produktvisning og gjort det muligt at printe opskrifter.

Integration
For at kunne vise den ønskede data, har løsningen en integration til Krytas ERP-system, Microsoft Dynamics NAV, hvorfra kundespecifikke priser og lagerstatus hentes i realtid.
Undervisning
Vi har undervist Kryta i DynamicWeb og vist, hvordan de arbejder med PIM og Swift, så de selv kan oprette sider, opsætte layout og vedligeholde webcontent samt oprette de kundespecifikke sortimenter. Formålet med undervisningen er at gøre dem selvkørende og klar til at varetage løsningen i det daglige arbejde.
"Med den nye PIM-løsning er vi nu i stand til at levere alle nødvendige data til kunder og myndigheder – og spare værdifuld tid."
Niels Christensen, Kryta
Løsningen til Kryta – kort fortalt
- PIM-system
- B2B-webshop
- Baseret på en standard DynamicWeb-platform
- Kundetilpasset
- QuickPay betalingsløsning
- Integration til Microsoft Dynamics NAV
- Adgang til selv at opsætte sider m.m.
Kryta har fået en samlet løsning bestående af PIM og e-handel, der styrker og effektiviserer deres B2B-salg. Løsningen er fleksibel og kan nemt udvides i takt med, at de får nye behov.
Se løsningen her: kryta.dk

Vil du vide mere?
Thomas Dzougov
Salgschef
+45 21 43 90 84
td@consit.dk
